PÄIVITETYT SIVUT
Videot 24.08
Pirkanmaa 23.08
Viikkotempot 23.08
Pyöräilytulokset 20.08
YLE Urheilu 20.08
CUP-pisteet 16.08
Myydään ostetaan 07.05
Tiedotteet 10.04
Aamulehti 08.03
Tukijat 02.03
 

The UCI suspends disc brake testing

14 April 2016

The Union Cycliste Internationale (UCI) today announces that it has decided to suspend, with immediate effect, the trial of disc brakes currently being carried out in road races.

This decision follows a request to do so made by the Association Internationale des Groupes Cyclistes Professionnels (AIGCP) – which represents all professional cycling teams – following the injuries suffered by Movistar Team rider Francisco Ventoso at Sunday’s Paris-Roubaix Classic. This request is supported by the Cyclistes Professionnels Associés (CPA), which represents riders.

The first tests of disc brakes were carried out in August and September 2015. UCI WorldTeams were given the possibility to test bikes mounted with these brakes at two events of their choice. After in-depth discussions with stakeholders, the UCI then decided to authorise riders from all categories of professional road teams to use disc brakes in 2016, and to closely monitor their use during the year.

The UCI will now continue its extensive consultations on this subject by way of its Equipment Commission, which is made up of representatives of teams, riders, mechanics, fans, commissaires and the bicycle industry – via the World Federation of the Sporting Goods Industry (WFSGI) –, all the while reaffirming that rider security has always been and will always remain its absolute priority.

 

UCI keskeyttää levyjarrujen testauksen (käännös J. Kontula)

14.4. 2016

Unionin Cycliste Internationale (UCI) ilmoitti tänään, että se on päättänyt välittömästi keskeyttää parhaillaan toteutettavana olevan levyjarrujen kokeilun maantiepyöräilykilpailuissa.

Tämä päätös noudattaa Association Internationale des Groupes Cyclistes PROFESSIONNELS (AIGCP), joka edustaa kaikkia ammattipyorailytalleja, pyyntöä tehdä niin seurauksena Movistar Teamin Francisco Ventoson vammoista sunnuntain Paris-Roubaix Classic -kilpailussa. Tätä pyyntöä tukee Cyclistes PROFESSIONNELS Associés (CPA), joka edustaa ammattilaispyöräilijöitä.

Ensimmäiset testit levyjarruista maantiepyöräilykilpailuissa tehtiin elokuussa ja syyskuussa 2015. UCI World Teameille annettiin mahdollisuus testata levyjarrullisia kilpapyöriä kahdessa heidän valitsemassa kilpailussa. Sen jälkeen, käytyään perusteelliset keskustelut eri sidosryhmien kanssa, UCI päätti valtuuttaa ammatilaisjoukkueiden kilpapyöräilijät kaikissa kilpailuluokissa käyttää levyjarrua vuonna 2016 ja tiiviisti niiden käytön seurantaa vuoden 2016 aikana.

UCI jatkaa nyt Equipment Comission laajaa kuulemista tästä aiheesta. Se koostuu ammattilaisjoukkueiden edustajista, kilpapyöräilijöistä, mekaanikoista, faneista, kommissaareista ja World Federation of Sporting Goods Industry (WFSGI) polkupyöräteollisuuden edustajista. Kilpapyöräilijöiden turvallisuus on aina ollut ja tulee aina olemaan ehdottomasti etusijalla.

Eli toistaiseksi levyjarrut eivät ole sallittuja maantiekilpailuissa.

Jaakko Kontula, STV