PÄIVITETYT SIVUT

Koronavirus 31.3.2020

Suomen Pyöräily ry:n alainen toiminta

keskeytyy 31. toukokuuta 2020 saakka

Tämä uutinen päivittyy sitä mukaan, kun tieto koronavirusepidemian vaikutuksesta Suomen Pyöräily Ry:n alaiseen toimintaan päivittyy. Jos tilanne koronaviruksen suhteen muuttuu, päätökseen palataan.

Valtioneuvosto päätti jatkaa koronavirustartuntojen leviämisen hidastamiseksi ja riskiryhmien suojelemiseksi aiemmin päätettyjä rajoitustoimia 13.5.2020 saakka.

”Rajoitetaan julkiset kokoontumiset kymmeneen henkilöön ja suositellaan välttämään tarpeetonta oleilua yleisillä paikoilla.

Suljetaan harrastustilat ja –paikat, uimahallit ja muut urheilutilat, nuorisotilat, kerhotilat, järjestöjen kokoontumistilat. Suositellaan yksityisen ja kolmannen sektorin toimijoiden sekä uskonnollisten yhteisöjen toimivan samoin.”

Linkki valtioneuvoston tiedotteisiin https://valtioneuvosto.fi/tietoa-koronaviruksesta

Suomen Pyöräilyn hallitus suosittaa, että kaikki kansallinen kilpailutoiminta, leiritys sekä kuntoajot kaikissa lajeissa - keskeytetään. Päätös on voimassa 16.3.2020 alkaen 31.5.2020 saakka. Myös seurojen sisätiloissa tapahtuvien harjoitusten keskeyttämistä suositellaan voimakkaasti. Ulkoharjoittelu on mahdollista pienissä, alle 10 hengen ryhmissä.

Ulkomailla olevien urheilijoiden pyydetään palaamaan Suomeen mahdollisimman pian, ja kotiinpaluun jälkeen heidän on oltava 14 vuorokautta karanteenissa. Kaikkea matkustamista ulkomaille tulee välttää.

Järjestäjät/seurat voivat halutessaan pyrkiä siirtämään tapahtumat. Koronaepidemian kestoa ei kuitenkaan voida ennustaa, joten on mahdotonta tietää milloin tapahtumien järjestäminen olisi taas mahdollista.

Hallitus tulee vahvistamaan kauden 2020 kilpailukalenterin, heti kun tilanne sen sallii.

Liiton tiedossa olevat jo perutut/ siirtyvät pyöräilytapahtumat:

10.-13.4.       Nuorten leiri, Pori (KoiI)

19.4.             Lattomeriajo (KoiI)

25.-26.4.       TS kortteliajot, Simo Klimcheffskij’n muistoajot, Skoda Cupin avausosakilpailu, Turku (TuUL)

9.5.               EVOC MTB, Rajamäki (HyPy)

31.5.             Korso MTB (KorsKa)

2.5.               Lieto XCO 2020 (TVC)

Seuraavien tapahtumien tulee tehdä päätös siirtämisestä/ perumisesta:

1-3.5.            NEA/ Hyrylä/ Kevätpolkaisu (CCH)

16.5.             Aulanko MTB (TCC)

17.5.             Rosendahl GP/ Skoda – Cup (TY)

17.5.             Giro d’Espoo (kuntoajo, Espoo) ilmoittaa päätöksestä viikolla 12

22-24.5.        Tawast3d/ Hausjärvi (CCH, HyPy, Velotour)

23.5.             Korkeakangas MTB Valkeakoski (VLK MTB)

24.5.             Kuusankoski MTB (KuUS)

Liiton kevätkokous

Liiton kevätkokous on siirretty pidettäväksi myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Lopullinen päivämäärä riippuu valtioneuvoston päätöksestä koronaepidemian suhteen. Hallitus tiedottaa asiasta heti, kun tilanne selviää.

Pyydämme kaikkia seuroja sekä urheilijoita noudattamaan THL:n suosituksia hygieniasta, matkustusrajoituksista sekä harrastustoiminnan rajoittamisesta koronaepidemian hidastamiseksi. Linkin takana on Olympiakomitean antamia ohjeita sekä hyödyllisiä linkkejä koronaviruksen vaikutuksesta urheiluun:

Olymiakomitea ajankohtaista tietoa koronaviruksesta

THL:n tiedotteet: https://thl.fi/fi/