PÄIVITETYT SIVUT
Viikkotempot 21.5
Pyöräilytulokset 19.5
Kisakalenteri 16.5
YLE Urheilu 5.5
CUP-pisteet 30.4
Cyclingcup säännöt 26.4
Tukijat 20.04
Seura siirrot 3.4
Tiedotteet 2.4
Videot 21.9
Pirkanmaa 20.9
 

ŠKODA CYCLING CUP SÄÄNNÖT 2019

 

Kilpailut

 

 

Kerta

Pvm

Kilpailu

Paikkakunta

1.

62.

27.4.

TS-Kortteliajot

Turku

2.

39.

26.5.

Rosendahl GP

Tampere

3.

91.

9.6.

Porvoon ajo

Porvoo

4.

26.

31.8.-1.9.

Satakunnan ajot

Pori

5

50.

10.-11.8.

Tervaetapit 

Oulu

6.

 

25.8.

Velotuur

Helsinki

7.

 

31.8.-19.

Syysetapit

Kankaanpää

 

                                    

ŠKODA CYCLING CUP (SCC) -kilpailuissa noudatetaan UCI:n, Suomen Pyöräily ry:n, SCC-sääntöjä sekä kilpailun järjestäjän antamia kilpailumääräyksiä.

 

Kilpailuluokat

- N-Elite

- M-Elite

Kilpailun yhteydessä voidaan ajaa myös muita luokkia.

 

Lähdöt

Suosituksena on, että M/N-Elite luokat ajetaan itsenäisinä lähtöinä siten, että kilpailun yhteydessä ajettavat muut luokat eivät häiritse Elite-lähtöjä. Kilpailun järjestäjien valinnassa pitää aina asettaa se järjestäjä etusijalle, jolla on mahdollisuus järjestää itsenäinen lähtö molemmille luokille. Mikäli elite-lähtö suosituksesta poiketen yhdistetään, lähdön saa yhdistää vain toisen kilpaluokan lähdön kanssa.

 

Osanotto-oikeus

SCC-kilpailuun osanotto-oikeus on niillä ajajilla, joilla on sääntöjen mukainen voimassa oleva kilpailulisenssi. Ajajan pitää käyttää lähdöissä enimmillään niitä välityksiä, jotka sääntöjen mukaisesti ovat suurimmat sallitut välitykset siinä luokassa, jossa hän lisenssin mukaan ajaa. Myös ulkomaalaiset ajajat voivat osallistua cup-kilpailuun, ja heidän osakilpailuissa saavuttamat pisteet huomioidaan myös kokonaiskilpailussa.

 

Ajanotto

Suositus on, että kilpailussa käytetään Chip- ajanottoa sekä maalikameraa.

 

Kilpailu/Maalialue

Maalikaari sekä liiton yhteistyökumppaneiden materiaalit tuodaan kilpailupaikalle liiton toimesta. Liiton puolesta paikalla on myös henkilö, joka opastaa järjestäjää maalialueen rakentamisessa. Maalialueen rakentamiseen/purkamiseen tarvitaan 2 henkilöä noin 2 tunnin ajaksi järjestäjän puolelta. Katsoja/kilpailijaturvallisuuden takaamiseksi maalikaarta edeltävä osa maalisuorasta pitää aidata vähintään 30 metrin matkalta ja maalikaaren jälkeen vähintään 10 metrin matkalta. Poikkeuksista yllä kuvatusta ohjeesta sovittava erikseen liiton kanssa.

 

Mainokset

Maaliin tullessa maalisuoran oikea sisäpuoli 20 metrin matkalta ennen maalia ja 10 metriä maalin jälkeen on varattu liiton yhteistyökumppaneille. Muu aita-alue on järjestäjän käytössä. Poikkeuksista yllä kuvatusta ohjeesta sovittava erikseen liiton kanssa.

 

Muut poikkeukset

Mikäli järjestäjällä on erityisvaatimuksia tai -toiveita, pitää niistä sopia erikseen liiton kanssa hyvissä ajoin ennen kilpailua.

 

Kuvaus

Liiton puolesta paikalla on kuvausryhmä, jos kilpailusta on mahdollista saada kuvaa Urheiluruutuun. Muu laajempi kuvaus on neuvoteltavissa liiton kanssa erikseen. 1 tai 2 kilpailua valitaan osaksi laajempaa TV-tuotantoa (Pyöräilykausi 2019 YLE TV2). Jos järjestäjällä on kiinnostusta olla osana TV-tuotantoa, tulee järjestäjän olla yhteydessä liittoon. Järjestäjän tulee avustaa kuvausryhmää kuvausseinän pystyttämisessä. Seinän pitää olla kuvauskäytössä 2 tuntia ennen kilpailun lähtöä ja 1 tunti kilpailun jälkeen.

 

Cup-pisteet

Pisteet osakilpailuista jaetaan sijoittumisen perusteella lähdöittäin (N/M-elite):

 

Sijoitus

1 pv -ajo

Etappiajo

Etappi

1

30 / 40

40 / 60

6

2

25 / 30

35 / 50

5

3

20 / 25

30 / 40

4

4

17

25 / 30

3

5

16

20 / 25

2

6

15

16

1

7

14

15

 

8

13

14

 

9

12

13

 

10

11

12

 

11

10

11

 

12

9

10

 

13

8

9

 

14

7

8

 

15

6

7

 

16

5

6

 

17

4

5

 

18

3

4

 

19

2

3

 

20

1

2

 

 

 

Viimeisessä kilpailussa sovelletaan korotettuja pisteitä 1 pv-ajon osalta 3 ensimmäisen sijan kohdalla ja etappikilpailun osalta 5 ensimmäisen kohdalla.

 

 

Huoltoautot

Jokainen joukkue voi asettaa itselleen huoltoauton. Huoltoautojen järjestys määritellään cupin kokonaiskilpailutilanteen mukaan siten, että parhaiten sijoittuneen auto on ensimmäisenä ja muut kilpailutilanteen mukaan. Kilpailun järjestäjä voi kuitenkin valita myös autojen järjestyksen  määrittämismenetelmäksi arvonnan.